Lega. Normal life. Rindu.

Begin with bismillah.
Alhamdulillah, masih bernafas :)



Nothing else I want to say. Just straight to the point. 
Just read the title.

LEGA. NORMAL LIFE. RINDU.

Lega bila dia dah lepaskan aku.
Normal life bila dia dah lepaskan aku.
Rindu bila dia dah lepaskan aku.

First thing. Lega.
Pada mulanya memang susah jugak nak terima. Padahal aku sendiri yang mintak kat dia. Better jadi kawan biasa je lah daripada aku sakit hati dengan sikap dia. And dia pun let me go. Saat tu, hati aku sakit wey. Susah nak lepaskan dia. Aku sayang dia tapi aku dah tak mampu nak bertahan dengan sikap dia. Memula memang aku nak get back balik tapi dia kata better macam ni je. Aku pun tenang. Dia cakap. Hmm. Starting from that time, aku lemah. Bodoh kan lemah sebab seorang lelaki? Btw, nangis tu perkara biasa kan? And aku tahu yang dia pun nangis. Time aku baca tweet dia, I feels like "Ya Allah, aku dah lukakan hati dia. Aku penyebab dia menangis" MENYESAL. Memang. Tapi, dah tak guna kan? Mungkin ini yang terbaik untuk aku dan dia. Daripada aku asyik meroyan je bila dia tak layan aku, baik aku stay out from this situation. Honestly, memang aku tak boleh nak lepaskan dia. Aku taknak dia suka, sayang orang lain macam mana dia suka, sayang kat aku sebelum ni. Tapi aku tahu, dia still sayang aku. Kalau tak, kenapa dia bagitahu aku ayah dia nak belikan motor untuk dia la dia ada persidangan GPS la and bla bla bla. Aku tak nafikan, sayang aku kat dia tetap sama macam dulu cuma kena SABAR. Biar masa yang menentukan. Betui tak? Takpayah gelojoh. Banyak masa lagi. 4 tahun lagi nak belajar.

Tapi, memula dulu aku takdelah sekuat sekarang. Lemahnya tak terkata. Everywhere aku tanya kat group whatsapp "Macam mana kita nak lupakan orang yang kita sayang? Suggestion please" No respond except in a group which are with my ex-classmate *SYAFIE1110* There's Mucid :) She gaves me many ways. And she asked me personally in whatsapp. And I told her everything. Dan dia pun bagi lah macam-macam cara. Nampak ikhlas di situ. And cara yang dia bagi, aku tak pernah terfikir pun. And starting from that, I got the strength. I really thanks to her. Beberapa hari selepas tu, aku dapat jalani kehidupan seperti biasa. NORMAL LIFE.

Second thing. Normal life.
Jalani kehidupan tanpa dia. Takde tanya khabar. Bukan sebab taknak ambil berat tapi kena kawal semua benda tu. Jauh di sudut hati aku sentiasa risaukan dia. Takpe, dia dah besar. Dah pandai berdikari. Pepandai lah dia jaga diri kan. Hari-hari yang aku lalui tanpa dia dan disinari dengan karenah SAHABAT aku, Fiqah. Dialah yang pandai kawal aku. Dialah penghibur aku. Nak itu nak ini. Aku dah macam kakak dia. Dia tu dah macam adik aku je. Hai la Fiqah. Manja betul kau dengan aku. Yelah, kat rumah takde sape nak manjakan dia. And lama-lama aku dapat terima semua ni. And ada satu hati tu Mucid whatsapp aku. Dia tanya aku macam mana. And aku just "Aku dah okay. Thanks Mucid banyak tolong Farah" Yes. Aku tak nafikan memang dialah pemberi kekuatan pada aku di saat itu. Allah hantar dia untuk aku :) Alhamdulillah. 

Hari demi hari, ada je dia text aku. But, the important is he texts me first. Sejak daripada haritu, aku memang tak mesej dia dulu kecuali ada hal-hal penting berkaitan study kitorang. Almaklumlah satu kos. Haha. Dan sejak daripada tu, memang takde sape pun cakap pasal dia kat aku. Ini satu benda yang sangat PELIK. Tapi, alhamdulillah lah :) And sejak berlakunya semua ni, aku sangat tak suka untuk berbicara soal kahwin. Kalau ada yang sembang dekat group whatsapp pasal kahwin, aku mengambil keputusan untuk tidak terjebak dengan mereka. Aku dah cukup sakit kalau asyik cakap pasal benda tu. So, better stay out from that topic right? :) Dorang tak salah pun. Cuma aku je tak suka nak cakap pasal benda tu dah.

Last thing. Rindu.
Eh rindu. Apa maksud rindu eh? Aku pun tak tahu nak describe macam mana. And satu je aku nak cakap. Jujur. Aku rindu dia. Menipu la kalau aku cakap aku tak rindu dia kan? Haha. That's it. Takpelah.


 AKU JAGA HATI UNTUK KAU. KAU JAGA HATI UNTUK AKU.

Allah dah aturkan semuanya kan? Aku dah berusaha. Tapi, mungkin masanya belum tiba. Jadi, stop sekejap. Stay focus in your study k. Jangan nak meroyan sangat takdapat dia lagi. Haha. Doa je kat Allah. Lepas kitorang jadi kawan biasa, aku whatsapp Alia. I asked her something. Bulan 4 nanti dia nak pergi umrah. Aku whatsapp dia macam ni.

"Weh alia. Nak mintak tolong boleh?"

"Tolong apa?"

"Doakan aku ada jodoh dengan dia"


"Dia tu sape?"

"_____"

"Ouh okay"

"Thanks Alia"

"No hal lah weh"


End. Enjoy your life k ?


Percayalah kepada Allah. InsyaAllah, hatimu akan tenang.



#PrayForMH370 #MalaysiaAirlines

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-