Best dapat layan orang yang macam err --'


Assalamualaikum w.b.t


Kalau kita nak orang lain jaga hati kita , sebelum itu kita kena ingatkan diri kita terlebih dahulu . Kita pun kenalah jaga hati orang lain supaya hati orang di sekeliling kita tidak disakiti oleh diri kita . Kalau kita nak orang lain hormati diri kita , kita kena hormati orang tu dulu :) Supaya nama kita ini tidak di'jual' di merata-rata tempat . 

Seronok ke kalau kita sakitkan hati orang lain ? Ini ayat terus terang aku lah . Kalau ade sesiapa yang terbaca dan terasa , HARAP MAAF . Aku memang tak boleh tahan weh . Hati aku sakit gila kot ^^ Korang mintak kitorang faham korang kan ? Tapi , korang ada terfikir , korang tu faham kitorang tak ? Boleh jawab ? Silakan ya . 

Kalau rasa dah taknak bekerjasama dengan kitorang , okay GO ON ! Kitorang pun tak mati la tanpa korang weh . Kitorang buat liqa' tu untuk mendapat persetujuan ramai . Sebab kami mendalami erti hidup ber'MAJMUAH' Tapi korang , hargai kitorang tak melalui liqa' tu ? Kitorang pun sebenarnya tak tahu yang korang nak kekalkan semua jawatan tu . Sebab kitorang nak tukar . Seriously , kitorang tak sangka korang taknak tukar . So , kalau korang taknak tukar , just dengar je la cadangan kitorang untuk buat pelantikan baru . Bukan dengan cara suruh kitorang buat liqa' sesama kitorang je . Takkan itu pun susah weh ? Bilik korang jauh beribu batu ke dari kelas nak merungut-rungut ada liqa' ? Hello , kitorang pun ada yang dah balik bilik then datang balik kelas semata-mata nak hadir untuk liqa' tu . Kitorang tak merungut pun . Please la weh . Korang cuba faham kitorang pulak . Asyik kitorang je yang nak faham korang . Sampai bila tak habes weh sengal-sengal sekalian . 

Lagi satu , tolong la jaga sikit percakapan tu . Ayat kau ni ---> Kenapa korang tak bincang akhawat je ? Ayat ni paling aku terkesan sekali dengan kau weh . Time tu aku nak keluar je dari kelas tu . Tapi naseb baek ade orang halang aku . Kalau tak , memang aku keluar terus ah . Aku tak boleh nak sembunyikan kemarahan aku depan korang . Sebab depan korang , aku rasa perlu ditunjukkan kemarahan tu . Baru korang sedar langit tu tinggi ke rendah . Kita hidup ikut majmuah okay . Bukan ikut jantina sekarang ni taw tak ? Kitorang pun tak larat la nak pikir semua ni . Tapi kitorang kalau boleh nak la semua orang tahu bahawa ada pelantikan baru untuk majmuah pada semester dua nanti . Korang suka kalau kitorang buat pelantikan baru tanpa pengetahuan korang ? Kalau suka , face-to-face . Kalau tak suka pun , face-to-face gak k . Kalau nak lagi senang , bubar MAJMUAH ! Biar kitorang buat majmuah akhawat je . Lagi tenang beb ! Korang pun suka . Takpayah banyak kali buat liqa' kan ? 

Next point , dalam bekerja jangan nak campur adukkan hal peribadi k . Aku paling tak suka itu . Dan kalau kau tak nak someone tu jadi pembantu kau . Jangan terus menolak beb . Fikir lah hati dan perasaan dia . Sebenarnya kitorang pilih dia bersebab weh dan kitorang tahu kemampuan dia nak buat kerja . Aku tahu kau nak orang lain jadi pembantu kau . Tapi , please BE RATIONAL weh . Jangan pentingkan diri sendiri . Orang laen yang kau nak tu pun , tak suka weh . Dia tolak cadangan tu mentah-mentah . Kau tak malu ke weh ? Please la malu k ! Kitorang jenis tak suka hal peribadi dicampuradukkan dalam hal kerja . Tolong eh ! Be professional . Sebenarnya kau salah orang weh . Dia bukan jenis yang macam kau fikirkan . Dia berfikiran MATANG k . Kesian kau kan . Hukhukhuk !

Pengajaran yang aku dapat pada hari ini ^^ Semoga diri ini terus boleh berubah ke arah kebaikan . Ameen ^^


Kbye , Assalamualaikum !

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-