Here We Are ! Majmuah Empat Terus Ke Hadapan InsyaAllah :) Ukhuwah Fillah ^^


Assalamualaikum sahabat sahabat :D 

Hari ni aku tak berapa sihat sebab maybe aku tak cukup rehat selepas banyak kerja yang kena siapkan pada minggu lepas dan minggu ni. Minggu lepas ialah minggu yang paling SIBUK untuk aku dan classmate² aku. Sebab last week kitorang ade REHLAH BERSAMA ORANG ASLI kat Kok Lanas :')

Me as a PHOTOGRAPHER for my class need to capture all photos in each program that the had set for the REHLAH ^^ MasyaAllah , penatnya tak terkata. Maklum la kena berkejar sana sini. Semua slot aku kena capture gambar. Tapi itu tanggungjawab aku kan. Aku tak kesah pun. Sebab masing² telah dibahagikan kepada tugas masing². So , FAIR AND SQUARE la kan. So, aku diamanahkan untuk conduct bahagian hadiah & cenderamata dan MULTIMEDIA is part or my duty for this REHLAH. I dont mind because aku memang minat bahagian ni. Daripada diorang bagi bahagian memasak lagi PARAH aku nanti. Haha kalau bagi aku bahagian tu, aku just nak cuci pinggan and kacau² lauk je. Taknak potong² bawang ke ape ke. Euwwwwwwwww --' I cant go with that. Cuma ade sikit kekurangan pada diriku iaitu aku hanya menggunakan kamera biasa dan bukannya DSLR. Huhu kamera idaman tu. Bila la aku nak jadi tuan kepada kamera DSLR tu. InsyaAllah 6years from now. Haha lame kan? It's okay. SABAR :)

There are some photos that I've captured for this program ;

The First Day of Program :)

Petang : Bertolak Ke PULDOA
Malam : Pembahagian Kumpulan










The Second Day of Program :)

Pagi : Senamrobik & Klinik Syahadah
Petang : Latihan Dalam Kumpulan ( LDK ) & Gotong-royong
Malam : Slot Muhasabah Diri















The Third Day of Program :)

Pagi : Jamuan Raya 
Petang : Explorace & Barbeque 
Malam : Majlis Penutup


























Sepanjang program berlangsung , barulah kukenali hati budi semua classmate aku. Selama ni kitorang jarang berkomunikasi antara satu sama lain. Terutama dengan ikhwah. Tetapi setelah bersama-sama bekerja menjayakan program ini , barulah komunikasi itu berjalan. Dan dengan itu , ukhuwah yang indah telah terjalin :) Andainya Ulwan masih ada , sudah tentu dia akan bersama-sama merasai keindahan hidup ber'MAJMUAH' ini ^^ Tetapi sayangnya Allah telah menetapkan bahawa dia tidak boleh bersama kami ketika ini :( Its okay. Teruskan perjuanganmu di sana Ulwan !

Kekuatan ukhuwah terserlah bila adanya program :D Ukhuwah kami makin kuat setelah menjalankan aktiviti REHLAH ini. Syukur Ya Allah ^^ Semoga ukhuwah ini kekal selamanya. Ameeeeeen :') MAJMUAH EMPAT TERUS KE HADAPAN !

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-