Title RANDOM (: Cerita sepanjang hari ini .


Assalamualaikum.

Jari ini pantas menaip untuk post ini. Mungkin ia tak bermanfaat untuk orang lain. Cuma ini isi hati saya. Ini apa yang saya rasa.

Seperti description di tepi ini. Aku tulis apa yang aku rasa. Orang lain nak kata bermanfaat ke tak , itu lain cerita. Mungkin ini cara aku dan kalau korang tak suka , sila STOP membaca dan pangkah tab ini. 

Habis kelas petang , area 5.00pm then disusuli dengan tazkirah pendek oleh salah seorang classmate aku. Bla bla bla dan sampai satu point tu , aku confuse dan aku berniat nak bertanya di Facebook saja.

Then , balik bilik terus on laptop kesayangan. On Facebook sebab nak tanya classmate aku pasal tazkirah dia tadi. Bukak profile dia dan jantung rasa macam nak jatuh *HIPERBOLA* bila tengok word "ADD AS FRIEND" kat dia punya profile.

Why? Why HE should unfriend me? He is the second one who unfriend me. HE is my classmate. Is HE willing to unfriend me. Not only me. But , my friends also. 

I don't know why. I'm just be HUSNUDZON with HIM. Maybe HE has HIS own reason. Who knows kan? Maybe sebab aku terlalu banyak upload gambar dan dia tak sanggup nak tengok gambar-gambar perempuan. Perhaps. Only my opinion. 

Then , bila difikirkan balik. Actually budak lelaki kelas aku tak pernah anggap kitorang ni KAWAN diorang. Diorang anggap kitorang ni PEREMPUAN. You get it? Kalau tak faham , just wait for that time to understand it. 

Lepas kejadian aku rasa sedih. Kenapa diorang tak anggap kitorang ni as their FRIENDS eh? Apa salah kitorang agaknya? Sebab aku okay je dengan budak laki majmuah lain. Sebab apa? Sebab diorang anggap kitorang ni as their FRIENDS. Tak boleh ke budak majmuah aku anggap kitorang yang lain ni , as their FRIENDS.

Pleaseeeeee la jangan sempitkan pemikiran anda. Kita bina ukhuwah ni atas dasar LillahiTaala kan? Bukan sebab lain. Btw , aku sebenarnya teringin nak mengenali hati budi kawan lelaki macam mana. Maklum la , sekolah dulu semua perempuan. Mana nak pernah ada kawan lelaki. Sekolah rendah ada la cuma tak rapat sangat.

And one more thing , diorang tak pandai ambil hati Madam Hanunah yang sporting gilaa tu. Cuba diorang belajar dari budak Majmuah Enam. Kan best kalau suasana kelas aku macam tu. Just be friendly with HER ! Janganlah asyik cakap sayup-sayup je kat belakang. Mana lah madam nak dengar. Tolonglah manfaatkan kesempatan yang ada. Next semester , aku tak rasa dapat madam Hanunah untuk teach MUET subject :( 

Actually , aku boleh je be friendly dengan madam , cuma aku taknak kalau aku terlebih friendly plak dengan dia dalam kelas nanti. Nampak aku terlalu menonjol pulak kan. Gelak pun tak ter"control" dah. So , itupun mungkin korang akan describe aku lain jugak. Korang akan fikir aku ni jenis kurang sopan or whatever. HATERS are everywhere kan? 

Aku nak kelas aku jadi macam kelas aku kat Taayah dulu. Jadi perhatian guru-guru. Cikgu pun seronok nak masuk kelas kitorang sebab kelas kitorang HAPPY. Especially Sir Din , Cikgu Ya , Ustazah Rozaidah , Cikgu Ismail . Aku rindukan moment semua tu.

Kalau dulu , junior or kawan sendiri akan cerita kat aku yang Cikgu bla bla selalu cerita pasal kelas aku kat kelas diorang . Kalau sekarang , cikgu plak yang cerita pasal kelas lain dalam kelas aku. See the difference between old moment and now? Clear right? *dalam hati , sayu je mengenang moment dulu kat Taayah. I want the old moment with THEM :(

Ya Rabb , help your servant who are need the strength from you to survive her future life. I beg you.


Girls , I do love you ♥ Please stay with me (:


Photography Dayy (:


With them ♥


Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-