Such a leader that we need to respect? I don't think so.


Assalamualaikum. Blessful day :) 


Today, I'm going to my ex-school which is Sekolah Raja Perempuan Taayah, Ipoh.

I'm totally dissapointed with the Principal.

Pilih kasih.

Itu sahaja description untuk dia.

Sangat kecewa, sedih, marah, bengang, terasa hati dengan segala tindakan yang dia putuskan selama ini.

Apa salah kitorang sampai kitorang dilayan sebegitu rupa?

Adakah kerana kami hanya sekelompok pelajar yang hanya mencacatkan result sekolah?

Kami tak diminta untuk dilahirkan dalam sekelompok pelajar yang sebegini.

Kami redha kami berada dalam kelompok kami.

PANDAI / KURANG PANDAI itu soal kedua.

Tapi, satu je kami mintak dari dulu. 

Tolong jangan pilih kasih. Layan kami sama rata. Please.

Sekarang ni, ada batch yang menjadi pewaris untuk batch kami.

Apakah?

Tolong jangan layan mereka sebagaimana anda layan kami dahulu.

Kami pernah merasai situasi sebegitu.

Sakit. Perit.

Satu je aku harap, jadilah seorang PEMIMPIN yang ADIL.

Jangan nampak sangat.

Ini cerita umum. Tak mampu nak specifickan sesuatu cerita.

Banyak sangat.

Maaf, ini bukan niat untuk mengaibkan sesiapa.

Tapi untuk renungan kita bersama.

Bagi yang bakal merasa apa yang kami pernah rasa dulu, satu je pesan aku.

BELAJAR JE. NIAT KERANA ALLAH. ABAIKAN BENDA LAIN.

Suatu hari nanti, Allah akan bagi hidayah. InsyaAllah. 

Anggap je la ni semua UJIAN dari Allah. Allah nak uji KEIKHLASAN kita dalam menuntut ilmuNya.

Jangan mengeluh. Jangan putus asa. Jangan mudah kalah dengan hasutan syaitan.

And CONGRATULATIONS to Nurul Aqilah :) 


Cantik kan banner belakang tu? Time aku dulu takde pn. Ehem -.-

Hadits Ma’qil bin Yasar, dari hasan bahawasanya Ubaidillah bin Yazid mengunjungi Ma’qil bertanya kepadanya : bahawasanya saya akan ceritakan kepadamu suatu hadis yang saya dengar dari Rasulullah saw saya mendengar nabi saw bersabda: “Tidak ada seorang hamba yang diberi tugas oleh Allah untuk memelihara segolongan rakyat, lalu ia tidak melakukan sesuai dengan petunjuk, melainkan ia tidak memperoleh bau saya”


Honestly, Farah 

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-