Adakah kita akan seperti dulu ? Ouhh I think , it couldn't be --'


Assalamualaikum. 

Alhamdulillah dan bersyukur ke hadrat Illahi kerana masih diberi nafas untuk terus beribadah kepadaNya (; Thank you Allah :O I'm still breathe . Kejadian malam tadi membuatkan aku bangun pagi dalam keadaan yang bukan seperti hari-hari biasa . Mungkin kerana luka yang amat mendalam . Mungkin kerana aku tak biasa ditikam sebegitu . Mungkin kerana Allah sedang meguji kesabaran aku . Yeahhh itu yang terbaikkk !


Ya Allah , ujian apa lagi yang bagi pada aku ? Ujian demi ujian kau lemparkan dalam hidup aku . Ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah . Kau mengutuskan seseorang untuk menguji kesabaran aku . Iya . Aku masih boleh bersabar tapi hati ini terlalu dalam lukanya sehingga sukar untukku berhadapan dengan dia Ya Allah ;'( Ujian yang aku tidak tahu bila akan berakhir . Aku sendiri dalam keadaan dilema . 

SAHABAT , dengan mudahnya mulutmu melemparkan kata-kata yang kuanggap sebagai RAHSIA . Dengan mudahnya kau mengucap kalimah MAAF tanpa rasa bersalah langsung . Aku , dengan lemah gemalainya rasa macam nak hilang nyawa . Walaupun RAHSIA itu kecil tetapi kau bayangkanlah RAHSIA itu hanya kau seorang sahaja yang tahu dalam APIUM Nilam Puri ni . Kau sepatutnya bersyukur kerana aku bagi kau pegang amanah ini . Tapi ini balasan kau kat aku ? Kenapa weh ? Aku kecewa sangat dengan kau . Aku rasa macam kau tikam aku dari depan bukan dari belakang dah . Kawannn ! Kenapa kau buat macam ni kat aku ? Kenapa aku ? Kenapa kau langsung tak menegur aku pada pagi ini . Dan itu aku terasa . Orang lain kau boleh tegur tapi kenapa aku tidak ? 

Dah buat salah , kau pulak yang tak tegur aku . DEACTIVE FB ? Kau ingat dengan cara tu , aku boleh lupakan kesalahan kau ? Aku boleh maafkan kau ke ? Aku tak akan maafkan kau selagi kau tak MINTAK MAAF kat aku dengan hati yang ikhlas . Selagi kau tak buat macam tu , selagi tu aku tak anggap kau kawan aku lagi beb . 


Nasib baek hari ni kau keluar . Actually , banyak perkara lagi yang membuatkan kami yang laen terasa dengan kau . Yes . Kitorang tahu kau tu driver harapan majmuah . Tapi tak sepatutnya kau abaikan kitorang yang laen ni .  Boleh je kalau kau ajak kitorang sekali ikut kau even berlainan kereta . Tapi ni tak , kau pergi macam tu then heboh-heboh kat kitorang . Ingat kitorang tak terasa ke weh ? Memang lah kau anggap kitorang ni berjiwa keras tapi itu tak bermakna kitorang tak terasa dengan tindakan kau tu . Seriously , kitorang tak tahu nak cakap camne lagi . Kitorang taknak salahkan orang yang mengajak kau pergi ke sana ke mari , sebab biasalah kan . Kawan . Nak mintak tolong bawak ke sane ke mari . Tapi kau lah kena pandai-pandai jaga hati kawan kau sendiri .

Kawan , aku ingat kau lah kawan yang aku boleh harap kat APIUM ni tapi HAMPEHH --' Punah harapan aku sama sekali . Betul lah mak aku cakap , BAIK TU BIAR BERPADA-PADA . Tapi aku tetap tak serik-serik lagi . Hmm takpe la . Mungkin kita ni ditakdirkan bukan menjadi KAWAN BAIK kan . Aku redha aku kenal kau . Aku redha aku pernah kongsi suka dengan kau . Duka belum lagi sebab inilah duka pertama aku bersama kau dan duka ini dicipta oleh kau . SADISSSSSSSS -,-

Harapan aku untuk mempunyai KAWAN BAIK punah sama sekali . It's okay . Ramai lagi manusia yang aku boleh jadikan KAWAN BAIK . Dan aku pun tak layak nak jadi KAWAN BAIK kau kan . Aku pun tak faham diri kau . Kau pun tak faham diri aku . Memang kau nak orang je faham kau kan ? Kau pun tak pernah nak faham orang laen .
Sedihnya wehh --' Tapi takpe . Ni ujian PERSAHABATAN kita agaknya . Lagipun , kau takde sekarang ni kan . Nanti aku nak story kat Afiqah je la . Sebab dia bace status aku tadi dengan Nada . See ? Ramai yang care lagi pasal kau Farah ! Don't worry . Kawan bukan satu , biar beribu kan ? 

FRIENDSHIP FOREVER ? Uwekkkkkkk :p

Till then , k bye :D 

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-