I'm trying to be a GOOD FRIEND :')


Assalamualaikum.


Di malam hari tepat jam 12.21am jari ku menaip post ini . Hmm , seriously tetiba muncul idea nak post pasal ni . Time seronok aku bertweet kat laman sosial Twitter , tetiba someone ni tweet macam ada masalah . Aku try tweet dia , tanya apa masalah dia , tapi dia tak balas . Sobs :'(

Isokey , maybe dia tengah angin sangat kot . Takpela kan . Abaikan saja . 

Tapi aku terfikir tetiba . Jarang kawan-kawan aku nak luah masalah kat aku . Kenapa eh ? Asal aku tanya je , konfirm taknak ceghita . Just cakap taknak ingat dah la ape la . Tapi , bila orang lain suruh ceghita , orait je ? Kenapa eh ? Aku ni tak layak ke nak jadi pendengar masalah kawan-kawan aku ? Hmm . Just wondering ._______.

Tapi bila fikir balik , maybe aku tak layak untuk menjadi tempat luah masalah diorang kot . Hmm takpe lah kan . I'm trying to be a GOOD FRIEND but sometimes keadaan tak mengizinkan aku jadi begitu . Hmm okayy .

Tapi lepas aku tweet semua ni kat Twitter tetiba aku teringat ada satu masa tu . Time aku menetap kat bilik Afiqah . Time aku nak tutup lampu nak tidur , tetiba si Fadhilah SI KECIK COMEL tu menangis kat aku . Aku takut sebenarnya . Aku ingat dia kena rasuk ke ape . Kot takut gelap ke ape kan . Haha aku pun mengelak la . Ghupenya die menangis . Adoyaiii . Kesiannn diaa .

Then , dia ceghita lah . Semua dia ceghita . Dari A sampai lah Z . Time tu , aku rasa TERHARU sangat . Sebab dia ceghita masalah dia kat aku :') Aku pun dengar je la . Die tak berenti-renti menangis . Aku pun biarkan je dia menangis . Sebab nak bagi dia lepas segala yang terpendam dalam hati tu . Elok plak permasalahan dia tu , aku sedang mengalaminya cuma ada kelainan sikit di situ . Tapi takpe lah kan . Aku cuba sedaya upaya aku untuk memberi semangat balik kat dia . Alhamdulillah die okay sikit . Aku teman dia basuh muka . Kesian dia sebab dia tu umpama kanak-kanak kecil yang tidak tahu ape-ape . Ehek ! Suka hati aku je cakap dia cenggitu . Lepas tu , aku suruh dia tidur . Macam kakak plak aku kan ? Uhuk uhuk !


Aku ngan Si Fadhilah SI KECIK COMEL tu ^^

------------------------------------------------------------------------------------

Till then , kbye ! Publish yeahhhhh :D

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-