Ujian. Dugaan. Rintangan. Semua kerja ALLAH.


Assalamualaikum hati :)


Mulakan tahun baru dengan pelbagai ujian. Malam tadi , aku diuji dengan kuat. Ya Allah , buat pertama kalinya aku rasa DOWN dengan ketiadaan mereka yang diperlukan saat aku jatuh.

Seriously , rasa macam ALONE je. Sunyi. Tiada yang menemani. Afiqah. Where? She went home because her grandfather was passed away. Hmm. Nada? Fadhilah? Yes. They're exempt at this time for some reasons. 

Macam-macam andaian berlegar-legar di fikiran aku dek peristiwa sadis.

Persoalan sekarang .

Mengapa Allah uji aku saat itu ? 

Mengapa aku dibiarkan keseorangan saat aku jatuh ?

Mengapa Allah tarik mereka-mereka yang diperlukan ketika saat itu ?

Ini ujian pertama untuk aku , kenapa sekarang ?

Kenapa aku ?

Kenapa mereka memperlakukan aku seperti bukan seorang pemimpin mereka ?

Mengapa semua ini berlaku ?

Kenapa tiada seorang pun yang cuba memahami diri aku ketika saat itu ?

Kenapa ?

Apa salah aku ?

Kenapa tiada seorang pun yang cuba menyokong aku ketika saat itu ?

Di mana mereka yang pernah menyokong aku ?

Kenapa mereka biarkan aku keseorangan ?

Again.

Kenapa aku ? Kenapa aku ? Kenapa aku ?

Saat itu , nama yang terpacul di minda hanya nama ALLAH ! Mak ! Afiqah ! 

Ya Allah , banyak persoalan yang timbul dalam fikiran aku . It's reality . Maaf . Aku bukan robot . Aku bukan kerusi meja yang tiada perasaan apabila dipergunakan .

Aku hanya insan biasa yang punya hati dan perasaan , yang punya tahap kesabaran , yang punya had kesabaran , yang punya perasaan ingin marah , yang punya hati yang halus , yang punya senyuman palsu , yang punya perasaan tidak layak untuk menjadi pemimpin kalian .

Allah Allah Allah Allah ! Allahurobbi !

Saat aku diuji , aku tidak kuat untuk menempuhi semua ini seorang diri :( 

Astaghfirullahalazim. Ini ke Farah Aida yang biasa? 

Tidak. Ini Farah Aida yang luar biasa. Jujur.

Kalian. Ketahuilah aku sedang jatuh dan terkedek-kedek untuk bangun semula. Bantulah aku untuk kembali kuat memimpin kalian. 

Aku betul-betul jatuh kerana ada orang yang cuba menguji kesabaran aku tatkala aku sedang diuji dengan kesabaran yang lain. Ya Allah , adakah ini balasan di atas segala dosa-dosaku yang lalu ? Jika ya , aku redha :( 

Last but not least , strengthen ukhuwwah inspiring dakwah !

Farah kuat kuat kuat ! Afiqahh , please come back in hurry :(

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-