Aku tulis apa yg terlintas kt hati aku !

Bismillahirrahmanirrahim :) Assalamualaikum rakyat Malaysia.

Semoga  semua berada di bawah lindungan Allah s.w.t.




For this time, aku just nak luah something yang aku pendam selama ni. Mungkin orang sekeliling tak faham dengan perasaan aku sebab mereka hanya memandang kesalahan aku yang lalu. Yeah, mungkin itu kebahagiaan mereka. So, let it be. What you give, you'll get back. Watch out !

Kadang-kadang manusia ni hanya tahu mengeluarkan kata-kata tetapi tak mampu nak praktikkan dalam kehidupan sendiri. Including me. But, sometimes aku ada rasa nak meluahkan apa yang aku rasa nak cakap kat mereka tapi aku ni jenis seorang yang susah nak luahkan semua tu. Sebab bila sekali aku nak luah, aku akan luah dengan perasaan marah dan kemudiannya akan disertai dengan tangisan.

Fake a smile. Don't let them know you're hurting. They don't care anyway.

So, aku malas nak buat semua tu. Aku bukan nak cari gaduh tapi aku pun ada maruah. Ni tak. Semakin aku diam, semakin kau pijak kepala aku. Kau ingat aku ni tunggul? Patung? Haa? Kau antara kawan yang rapat dengan aku kot. How dare you do this to me. Aku sedih aww bila perkataan tu keluar dari mulut kau sendiri. Depan aku dengan DIA pulak tu. Aku boleh tahan lagi. DIA tu. Kau jangan ingat dia yang pendiam tu tak pernah marah dekat orang. Sekali dia marah kat orang, memang dia akan all out. Kau sedap je cakap ikut sedap mulut eh. Lama dah kitorang pendam macam ni taw tak ! Bila kau cakap macam tu, aku dengan DIA sangat terasa. Tapi aku masih boleh buat muka chill. Sebab apa? Sebab aku tak suka nak tunjuk terus.

Weh, tolonglah berhenti sakitkan hati kitorang. Boleh tak? Kitorang diam sebab kitorang taknak gaduh dengan kau. Sebab kau kawan kitorang. Rapat pulak tu. Kau cakap tapi kau sendiri mengalami benda tu. Takkan kau tak faham kitorang kot? Aku boleh faham kau dengan dia, takkan kau tak boleh faham aku kot? Tolonglah weh :/ Aku dah penat nangis. Sebab kau tahu tak ! Sebab aku dah tak tahan sangat. Sakit hati bila fikir apa yang orang kata pasal kitorang. Sampai boleh dikategorikan tahap TENSION, STRESS -,-

I just can't do this anymore. Go to class, act like nothing happened. And I was doing so good. I hadn't been this way for a long time, but I knew it was coming, I could feel myself getting worse, and I couldn't stop it.

Depan kau, kitorang buat biasa je sebab kitorang bukan jenis yang balas dendam. Tapi jangan buat aku jadi seorang yang pendendam. Teruk kalau aku jadi seorang yang pendendam. Aku boleh je nak jadi seorang yang mulut pedas tapi tu dulu. Sejak aku masuk APIUM, aku buang sikap tu. Tapi macam ade orang mintak aku kembalikan sikap tu je. Lepas ni, kalau kau cakap lagi pasal benda tu, aku tahu la nak jawab apa. Jangan sampai aku cakap dekat kau, depan orang ramai sambil tengking kau. Aku mintak maaf sangat. Aku dah lama SABAR. Kesabaran manusia pun ada hadnya. Beware !

Fake peoples are everywhere.


Sometimes, you have to put on a smile & pretend everything is okay, hold back the tears and walk away.

Ingat, kesabaran aku ada hadnya. Bila sekali aku nak meletup, aku boleh buat kau menangis tahu ! Selama ni aku sabar je dengan semua mulut-mulut manusia yang berbaur jealous. Kalau kitorang je, cepat je nak nampak salahnya. Kitorang tengok orang lain rapat pun takde rasa pape. Biasa je. Biarlah, UKHUWAH tu diorang yang build sendiri. Kita sebagai seorang Muslim doakan lah yang terbaik untuk orang lain. Jealous pun ada tahapnya. Maaf. Aku nampak macam kasar untuk entry kali ni. Sebab aku menaip ketika menahan marah. 



Dan aku harap, orang yang tidak berkenaan takpayah nak terasa. Entry kali ni untuk someone yang tidak dijangka dan bukan untuk orang yang biasa. Aku pun penat nak fikir pasal perasaan orang. And sebenarnya memang sesiapa pun tidak akan pernah berjaya memuaskan hati semua orang. Allah cipta kita bermacam-macam ragam. So, just accept who they are :)

Kitorang cuba mengamalkan yang ini :) Sebab kitorang tak suka marah-marah. 




Aku harap kau tak buat kat orang lain macam mana kau buat kat kitorang taw. Sebab aku tahu benda ni sakit sangat. So, aku dah maafkan kau tapi kalau nak lupa tu I'm sorry. It's hard to forget. Tapi, kau cuba ubah okay. Bukan semua orang boleh terima gurauan macam tu. Memang kau nampak aku ni macam senang nak dibawa gurau tapi kadang tu ada jugak benda yang perlu ditapis untuk menjaga hati. Aku tak kisah nak bergurau tapi jangan bergurau pasal kitorang. Itu je aku mintak. Tak banyak pun. Sebab kitorang tahu, ramai jugak tak suka kitorang rapat. Tapi, aku tak kisah. Asalkan kitorang BAHAGIA :D Allah yang aturkan pertemuan kitorang. So, Allah knows what is the best for His slaves :) Aku sayang dia, dia sayang aku. Allah yang cipta perasaan tu. Berkasih sayang dalam persahabatan >.< Semuanya kerana Allah.

End. Please take this as a reminder to us :) Including me. Semua orang tak SEMPURNA. Aku tahu.

Bye. Assalamualaikum >.<

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-