Second Part : Sahabat Susah Senang




Sepanjang aku sakit , dia lah NURSE , dialah MAK , dialah DRIVER.

Dialah SAHABAT , dialah segala-galanya. 

Dialah SAHABAT yang paling ikhlas dalam hidup aku. 

Dia menangis sebab tengok aku sakit. 

Pelbagai usaha yang dia cuba lakukan demi ingin melihat aku sembuh.

Demi ingin melihat Farah Aida yang dahulu.

Tapi, aku hanya kaku di atas katil tanpa sebarang perubahan.

Menjaga aku tanpa sebarang rungutan. 

Hanya sekali.

 Itupun setelah pelbagai usaha dia usahakan untuk sembuhkan aku tapi semuanya tidak membuahkan hasil. 

Tetapi ketika itu aku nampak sinar keikhlasan di mata dia. 

Di saat itu , hanya titisan air mata yang mampu ku beri. 

Tiada lain. 

Hanya air mata kesyukuran kerana mempunyai sahabat sebaik dia. 

Kerana di saat itu , Allah masih tidak memberikan kekuatan kepadaku untuk berkata-kata. 

When I'm telling all the story from beginning to my mama , my mama also said the same thing. 

She's the "SAHABAT SUSAH SENANG". 

SAHABAT SEJATI is hardly to find. 

And I'm the one who has been choosed by Allah to have her as my BESTFRIEND ♥ 

Nur Afiqah Nadzirah bt Zurkifli ;) I do love her so muchhhh ♥ Thank you Allah ^_^


Sayang , I miss you damn much :)

Awak SAHABAT terbaik dalam hidup saya. 

Pengakuan yang jarang saya lakukan kepada orang lain. 

Tidak pernah. 

Awak yang pertama.  TAHNIAH diucapkan.

Tapi , saya takut satu perkara.

Saya takut balik nanti , saya bukan Farah Aida yang lama.

Sebab sekarang ni pun , 

Saya kurang bercakap , saya kurang makan , saya kurang tenaga.

Tak tahu kenapa.

Tapi , saya mohon agar awak doa untuk saya , semoga saya kembali seperti dulu.

Seperti dulu , gelak ketawa bersama , beli makanan bersama , keluar ke mana-mana bersama , pergi kelas bersama , makan bersama , menangis bersama , lepak hujung minggu bersama , basuh kain bersama , sidai kain bersama .

Pendek kata , all the things we do together. 

Afiqah , I just don't want to disappoint you as my BESTFRIEND. But , I pray for it too. 

If I changed , it is below on my effort. It's all Allah's fate.

We should accept that fate. 

But , I hope it will be temporary. InshaAllah. 

Together we pray :)



Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-