ouhh , it's around the corner .


Hye readers ;)

Apa khabar pelajar-pelajar SPM 2011?? 
Berdebar ??
Ya ! Itu sudah pasti .
Hari demi hari,debaran kian memuncak ! Hujung bulan Mac menjadi penentu segala hasil usaha kalian selepas 11 tahun di alam persekolahan . Bayangkanlah . sudah 11 tahun . bagaimana hasilnya ??


SPM is equal to SIJIL PELAJARAN MALAYSIA or SIJIL PERGI MATI or SOALAN PALING MUDAH ? ouhh , i'm just kiddin'


SPM 2011 RESULT WILL BE ANNOUNCE ON MARCH 21 , 2012


is it true ? hopefully it's TRUE because I can't wait for a long time *bajetpandai . laen lha budak MRSM AND SBP cakap camni . tak heran sangat lha kan . HAHA . eh , budak TAAYAH pun pandai-pandai ape . betul takk ?


hopefully I can achieve like that :)


angan-angan aku nak dapat straight A macam dia . tapi , tak de lha sampai 20 subjek . tak mampu den . 12 pun dah terkapai-kapai . HAHA . 



ingat senang ke nak dapat A+ semua ? amatlah payah . tapi , ianya TAK MUSTAHIL kan ?


doa yang tak putus  putus :)

tetapi , ingatlah wahai sahabat seperjuanganku bahawa :

Kalau dapat cemerlang , senyumlah dengan merendah diri ,
Jangan sombong ! Jangan riak ! Dan Jangan terlalu bangga diri !
Bersyukurlah dengan mengharapkan agar kejayaan itu 
tidak akan merosakkan diri .

Kalau tidak cemerlang , senyumlah dengan tabah , 
Jangan terlalu kecewa ! Jangan hilang semangat ! Dan jangan putus asa !
Bersabarlah dengan mengharapkan agar kekurangan itu tidak akan 
merosakkan diri  .

1 . Jangan anggap orang yang dapat cemerlang nanti akan cemerlang buat selama-lamanya !

2 . Jangan anggap, orang yang tidak cemerlang nanti akan kecundang buat selama-lamanya !

Semua itu adalah perancangan daripada Allah ! Semata-mata untuk menguji kita .


Aku yakin bahawa pelajar-pelajar SPM 2011 sekarang ini sangat rajin berdoa , memohon kepada Allah agar diberi keputusan yang baik . Betul takk ? Alhamdulillah.. 

Terpulanglah hendak baca doa apa-apa sekalipun , 
cuma saya hendak menasihati diri dan pembaca ,
Apabila berdoa , berdoalah dengan meminta kepada Allah , bukan dengan memaksa Allah .

Memaksa Allah ?
Ya . kadang-kadang , tanpa disedari , kita tersalah dalam berdoa .

Contohnya;

“ Ya Allah , berilah aku keputusan yang cemerlang . Sekiranya aku dapat cemerlang , aku janji akan jadi baik . Aku janji akan rajin solat . Aku janji akan tutup aurat . Aku janji akan berubah ! Perkenankanlah Ya Allah ..Ameen ..”

Ada tak korang doa macam tu? 
tolong ubah ! Bukan mcm tu cara kita nak mintak kat Allah .
Mintaklah kat Allah agar diberi kejayaan yang memberi kebaikan di dunia dan di akhirat .

Contohnya;

“ Ya Allah , berikanlah keputusan yang terbaik buat diriku .
Hanya itu sahaja usaha yang mampu aku lakukan .
Aku redha atas apa-apa ketentuanmu..
Sekiranya aku layak untuk mendapat cemerlang , 
tunjukkanlah aku jalan untuk terus mensyukuri nikmat-Mu .
Sekiranya aku kurang cemerlang ,
Tunjukkanlah aku jalan untuk memperbaiki kesilapan lalu dan terus berusaha untuk kehidupan akhiratku .


hye , saya Farah Aida ^^
saya harap saya dapat jadi BEST STUDENT for SYAFIE class :)

Amiiinnnn Ya Rabbal A'lamin .

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-