Tangisan si anak bongsu ^^ Sila hayati kisah yang menyayat hati ~


Assalamualaikum omeyy and hensem (:


When we pray , ALLAH hears more than we say ,
HE answers more than we ask , HE gives more than we imagine but ,
In HIS own time , In HIS own way .


Actually Farah tak tahu kenapa Farah boleh berubah menjadi lemah sekarang ni . I'm trying to find it myself but I'm just thinking that maybe I did something wrong in the past and Allah is testing me to be more patient . Bak kata K.Naimah , Allah rindu kan doa-doa Farah . Yes , that's the true answer ! Allah rindukan doa-doa Farah dan sayangkan Farah . That's why la Allah bagi ujian ni kat Farah . Lagi satu , Farah tahu Farah boleh atasi masalah ni sebab Allah takkan uji kemampuan seseorang hambanya melainkan kesanggupannya .

Bile aku luah kat K.Safi pulak , ade jugak nasihat yang membina die bagi kat aku . Nak tahu die bagi macam mana ? Like this ;

Adikku sayang . Dengar ni . Actually Allah tengah uji ko  . Mungkin sebelum ni kita terlampau happy dalam hidup . Macam-macam nikmat yang kita dapat sampai kadang-kadang kita lupa kat DIA . Allah sebenarnya sayang kat ko . So , sekarang adalah masa untuk ko mengadu kat DIA semua yang ko rase sekarang . DIA yang bagi ujian ni kat ko dan DIA jugak la yang tahu jalan penyelesaiannya . So , jangan berhenti mengadu kat DIA . Jangan sedih sedih . DIA sentiasa  bersama ko . Sudah sudah . Lap air mata tu . Jangan nangis nangis . Ko kena kuat . Kalau awal-awal ko dah jatuh  , camne ko nak teruskan hidup kat sana . So , ko kena kuat okay . Kalau nak nangis la puas-puas ye sayang . Jangan rase takde sape sape sekarang . Semua orang yang ko sayang , semua ada dengan ko . Cuma tak nampak sebab jauh . 


Muah 1000x untuk insan yang bernama Safirah Salleh .


Next person , Syahirah Okayy . Petang tadi baru je kitorang main-main kat Facebook . Acewah FB tu macam dah taman permainan kitorang je . btw , dia pun antara yang selalu care kat aku if aku ade probs . Thanks kawannnnnnn ! Aku sayang kau SUPERB mehh (:


Dia selalu ALERT kalau aku update status . Mesti ade je die nak komen . Die la pengomen yang setia buat aku . Kitorang selalu jugak berhubung melalui FB . Pantang sama-sama online mesti nak menggedik kat MUKA BUKU tu ^^ Hahah biaselah FB tu kan taman permainan kami (:


Tetiba tadi K.Ain ketuk pintu bilik . Terkejut akuu . Rupenye die nak carik fail die . Tahun lepas , die duk bilik ni . Whoaaaaaaaa time tu aku rase cam naseb baik sangat die tak datang time aku leleh . Kalau tak , malu seyhhhhhhh . Korang tak kenal lagi kan K.Ain tu ?


Okay , she's the right in this photo (: Yang kiri tu K.Aisyah .


Akak kat sini terlalu caring dengan adik-adik . Sungguh , aku sepatutnya bersyukur dengan  nikmat ini . Allah kurniakan mereka untuk aku ^^ Ade sorang lagi senior komen kat situ tapi tak muat nak printscreen . Setakat itu je boleh printscreen . K.Ainina Mardhiah . Diorang pakat-pakat nak join aku nangis nampak .  Hahah K.Mar cakap , susah senang kita bersama . K.Ain pulak kata , aku ni memang tak nampak yang aku lemah . Ceria je tapi dalam hati ni Allah je tahu kan . Huh ==' Btw , thanks Allah because give them to me (: Baru bernafas sikit hidup kat sini .


Lagi lagi , apa Farah nak cerita ? Haaaaaa , sepanjang Farah nangis tadi roomate Farah tak tahu pun . Tak tahu plak kalau diorang nampak mata Farah merah ke kan . K.Ain pun boleh nampak muka aku lain je tadi . Ingatkan die tak nampak . Heheh aku kan MISTERI bak kata K.Ain . Hakhak ~ Baru kenal K.Ain ni macam mana orangnya . Kpeace (:

One more person , Nurul Amaliena Azham yang berikan kata-kata semangat kat aku tadi . Thanks jugakk wehhh ~ Usaha kau , aku hargai sangat sangat dari mereka yang tidak memberi respond apa-apa kan . Yeah itulah namanya KAWAN kan . Indahnya ukhuwah kami (:

Iya , abes sudaa story hari ni . Huh ==' Lega semuanya dengan bantuan ramai pihak *Syai , tengok ayat aku , skema kan*

Till then . K baii (: Peaceyawwww . Syai , seronok kita main-main kat Facebook tadi kann ^^ Hakhak tapi serius seronok sangat main-main kat Facebook tadi . Huehue .


You was born as original , don't die a copy . Just be yourself . Don't be someone else . Semua orang nak Farah Aida yang dulu ^^ Yeahh , insyaAllah Farah Aida akan bangun kembali . Doakan Farah okay .

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-