Hye kereta :)

In the name of ALLAH , the Most Gracious and the Most Merciful .
hye readers , Assalamualaikum .


Hye semua . Semalam aku rasa hari yang sangat la BEST sebab aku baru belajar memandu kereta . Phewittttttt . HAHA . Beria je . Member-member aku semua pakat dah ade lesen . Siap boleh ulang alik pegi sekolah on their own lagi . It's okay . Itulah LUMRAH manusia yang mendapat sesuatu yang baru kan ? Alhamdulillah . 

Aku dapat CIKGU IDRIS . Alhamdulillah tak dapat cikgu yang boleh dikategorikan sebagai atuk . HAHA .  He's kind , talkative , sporting , patient , good-looking guy , caring but strict . HEHE. First of all , perasaan cuak , nervous , takut semua ada time tu . Mane tak nye . First time kan nak belajar bawak kereta . Selama hari ni , duk mengangkang kaki je kat sit belakang . HAHA

Permulaan 

Cikgu :  Pernah bawak kereta ? 
Aku :  Tak .
Cikgu : Ouhh , kiranya ni first time lah ?
Aku : Ha'ah .
Cikgu : Ni kenal tak apa ?
Aku : Gear *gagap
Cikgu : Okay yang ni plak ?
Aku : Brek tangan *yakin
Cikgu : Yang ni ? *sambil menekan-2 clush 
Aku : Hehe . Tak tahu . *sebenarnya tahu , tapi tak tahu nak sebut camne . Clush or clash ? HAHA
Cikgu : Ni name die clush . Okay , yang ni plak ? *sambil menekan brek
Aku : Brek kaki *senyum kambing
Cikgu : Yang ni ? *sambil menekan minyak
Aku : Minyak .
Cikgu : Okay , sekarang ni saya nak memperkenalkan litar kat awak .
Aku : Hmm *tibe-2 menjadi seorang yang MASKOM . HAHA

Bile dah round satu litar , tibe-2 

Cikgu : Okay , tukar ! *terus bukak pintu dan keluar 
Aku : Ha ? *muke terpinga dan terus bukak pintu then terus pegi tempat pemandu .
Cikgu : Okay , sekarang tekan clush bla bla bla bla

Tepat jam 1640 , kitorang berhenti belajar sebab kaki aku dah lenguh . Duk tekan clush dari tadi . HAHA . Time dalam kereta ade la jugak die sembang-2 ngan aku . Tanya umur la bla bla bla . Tibe-2 ,

Cikgu :  Dulu sekolah ape ?
 Aku :  SEKOLAH TAAYAH *proudly . 
Cikgu : Ouhh , kat Ipoh ye ? Kalau sekolah Taayah , mesti result SPM 8A , 9A ni kan ? 
Aku : HEHE *menyeghongeh
Cikgu : Berapa A ?
Aku : 11 :)
Cikgu : Haaaaaaaaaa , tengok ! Lebih lagi tu .

Aku pun tak larat nak cerita panjang-panjang . Kalau citer satu demi satu , memang penat lah . HEHE . Then , berakhirlah kisah pembelajaran memandu kereta hari ni tanpa sahabat baikku , Hanisah . Berdikari sikit la aku kejap . Kejap je . Susah betul kalau takde kawan kat sini . MASKOM aku jadinye .

Mase taklimat pagi pukul 0900 - 1200

Kbai . PEN-OFF !
Selamat Malam  readers , Assalamualaikum . ILOVEYOU (:

Comments

Popular posts from this blog

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam . Dan hari esok lebih baik daripada hari ini .

Kerjaya PHOTOGRAPHER (:

Liku-liku kehidupan aku -.-